Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Ny vecka!

Av Louise Östergren Göransson - 24 januari 2011 11:11

Nu har lektionerna dragit igång igen.


Lollo har dessvärre fortfarande inte blivit bättre i benen, så nu planerar vi att ta henne till klinik för att röntga och kolla ordentligt vad det är och sedan fatta beslut utifrån det. Detta medför att det inte ens går att rida i skritt men hon ska ändå röra sig, så vill du lära dig mer om naturlig hästhantering, tömkörning eller arbete för hand är du varmt välkommen att höra av dig, då detta bara är bra för hennes stela ben! =)


Bella däremot är pigge piggsvin och är i full gång. Nu i veckan kommer det 2 nya elever till henne så det ska bli spännande! Har du ett barn som inte är allt för lång och inte för tung (Bella är ca 85 cm i mankhöjd) som vill lära sig om hästar och ridning/körning under lugna pedagogiska former kan jag nås på telefonnummer: 0766-367827 eller mailadress: louise_8900@hotmail.com


Pim och jag fortsätter vår resa och tanken är att jag med hjälp av mamma, denna veckan ska börja tömköra honom. Detta tror jag inte kommer bli några som helst problem.  

Tycker ni det hade varit intressant om jag skriver lite mer ingående hur jag tränar Pimmen? Ungefär som en träningsdagbok, där ni kan se exakt vad och hur jag gör? Eller blir det tjatigt? Jag skriver ju redan hemma i ett vanligt anteckningsblock vad som hänt, men om ni kan få inspiration genom att jag skriver det här, är det ju en bonus...Så ta chansen och tyck till uppe i vänstra hörnet.


Ha en trevlig vecka allihopa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards