Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Glad Påsk

Av Louise Östergren Göransson - 22 april 2011 20:46

Dagen började toppen!

Fjädrar, fina kvasthästar, glada indianer, påsk of the caribbean och påskkärring spatserade stolt på lösdriften.

             

Icke att förglömma den fina påskhunden som gjorde oss den äran att senare rymma efter tre rådjur. Det var starten til ett kaos som hette duga. Indianen for efter hunden, jag brände mig i handen efter att envis kvasthäst drog iväg när jag höll i repet. Jag säger bara HANDSKAR, HANDSKAR, HANDSKAR! Påskpiraten flög glatt vidare på sin kvasthäst som var ypperligt lydig denna långfredag. Hon var nog stolt över sin fina utstyrsel.

         

Men min kvasthäst var extra tjurig, han hade nog fått för lite service. Oljan hade kanske tagit slut, vad vet jag?! Jag klev i alla fall upp på kvasten för att flyga efter påskpiraten, det skulle jag aldrig gjort. Ett-tu-tre så flög kvasthästen iväg ensam och jag låg på marken med en bultande handled. "Men lika glad för det är jag, men gladast är nog kvasthästen, na-na-nanana-na-na-na". Efter att mamma påskkyckling fångat in den onda kvasthästen, indianen fångat in påskhunden, och liten ömklig påskkärring rest sig upp med mycket möda och besvär bar det av tillsammans ner till havet.

               

Minsta kvasthästen var inte nöjd med sin utstyrsel ifrån öob, måste väl vara fina grejer för en liten fröken.

"kanske går att bita bort det"

 

Tillslut lyckades vi flyga hem igen och min kvasthäst skötte sig fint efter lilla incidenten. Man får väl lära av sina misstag!

Allt som allt blev det en härlig och inte minst en fantasifull dag, så

Glad påsk


   

 
 
olaswing

olaswing

23 april 2011 08:45

Härlig dag blev det och som det heter: Inget kalas utan kras...därav lite kaos. Men vad vore livet utan spänning som han sa elektrikern. PåskaLollo var mäkta duktig och briljerade med sin samarbetsvilja till den malliga ryttarinnan. Själv fick jag dagens motionsrunda när jag fick hämta den galna taxen som dessutom hade fastnat med kopplet i en stenmur. Så går det när man tror att man kan jaga stackars rådjur på egen hand :) Tack alla både arma mödrar, påskkärringar och Påskapållar för en hääärlig förmiddag!

http://olaswing.blogg.se

 
Ingen bild

Annie

23 april 2011 10:37

Vad roliga ni är, haha. Du, jag undviker Facebook lite och har inga pengar på mobilen, så jag slänger iväg en kommentar här istället. Ullis och jag var ute på Lillö igår och surgubben hade ju givetvis ljugit, det gick hur bra som helst att ta sig dit. Så nu undrar Bella och jag om ni vill ha sällskap någon dag?

Louise Östergren Göransson

23 april 2011 13:31

haha, gäller att skoja till det! Vad bra, gärna! Imorgon kan jag vid typ 14, skulle det funka? Tar Lollo isåfall, Pim behöver vila lite.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards