Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Tisdagen-vad är en tis?

Av Louise Östergren Göransson - 27 april 2011 20:49

Nu kommer inlägget som skulle kommit igår.


Stallet på kvällen, var först lite motigt att ta sig dit efter en tuff arbetsdag, men när jag väl var där ångrade jag mig verkligen inte. Pim har aldrig gnäggat åt mig, men det var det första han gjorde när han såg mig komma i hagen igår. Sen kom han travandes till mig. Myspojken! Jag som trodde att han inte skulle tycka om mig lika mycket för att jag varit ganska tuff mot honom och inte låtit honom göra som han vill (läs:kommit in i min zon). Men detta visar ju faktiskt att det är sånt han behöver. Någon som visar hur han ska bete sig, för det är klart att han inte vet det, unghäst som han är. Nu verkade han trivas med att jag inte kommer och kladdar på honom titt som tätt, å därför kladdar inte han på mig. Dessutom var han mycket mer harmonisk, lugn och sänkte huvudet när jag borstade. Han tyckte det var skönt- första gången! YES, det börjar släppa. Han har nämligen haft den där osäkra sidan kvar när det kommer till beröring, men nu äntligen börjar han uppskatta det, istället för att bara acceptera. Kunde till och med öva på den förbaskade ardennerflätan, för han stod så still, så still och njöööt.

 

Efter detta gick mamma, jag och alla pållarna till havet för att bada fossingarna. Det var så härligt och på vägen hem sen, övade Pim och jag på att springa som man ska göra på utställningarna sedan. Det gick superbra.

Nu orkar jag inte skriva mer, så jag låter alla bilderna tala..

                                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards