Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Sommaren fortsätter

Av Louise Östergren Göransson - 5 juni 2011 17:38

å det med bravur. Både jag och hästarna är slöa i denna värmen. Min inspiration för Pim tryter och det ska bli så skönt att åka bort en vecka. Behöver det verkligen, man kan inte vara på topp jämnt. Däremot slår jag vad om att jag kommer få hästabstinens i slutet av veckan.


Jag och några polare ifrån barn - och fritidsprogrammet ska till Turkiet i en hel vecka!! Har aldrig flugit, än mindre varit iväg så långt - så jag är SKITnervös rent ut sagt. Tur man har underbara vänner! Jag åker på fredag kväll.. Mia har lovat att jobba med Prinspimmen två dagar så han får lite hjärngympa och det är jag väldigt tacksam över.


Idag arbetade Mia med honom och jag kollade på, som sagt inspirationen är just nu = 0. Hon testade att tömköra med sina linor utan gjord och det gick väldigt bra måste jag säga. Först gick jag före Pim så han skulle veta vart han skulle, men sen satte jag mig på staketet och bara njöt av hur fin han är!

 

 

Bella var med och terrade konerna

 

och nu ikväll kom Ruben:

Ihopsläppet var nemas problemas, lite spring och lite sparkar i luften, men sen var det frid och fröjd. Ruben var mest intresserad av gräset, bra det, han behöver äta upp sig en aning innan vi ska påbörja hans resa till ridponny.

Pim tyckte han var en fjantig liten plutt, som inte var särsklit mycket att bry sig om

   

Nu ska alla få gå och skrota och lära känna varandra några dagar. Imorgon hade jag tänkt städa iordning stallet och bygga färdigt rundkorallen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards