Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Sjöhäst?

Åh underbara, underbara häst...


På grund av tidigare erfarenheter med hästar som blivit helt blockerade i hjärnan när de varit iväg själva ifrån resten av flocken, förväntar jag mig att även Pim ska stressa upp sig när vi är ute själva på promenad. Det var han också i början, men idag var han som den häst jag alltid drömt om. Lyssnade på allt jag bad om med bara en fingervisning, en viskning och han var så lugn och avslappnad med öronen glatt framåt och med pigga små ögon. Jag måste lära mig att släppa det förflutna, precis som hästarna, ska jag också tänka på nuet, det som sker här och nu!


Vi gick iväg igenom kohagen på Lillö där jag lät Pim bestämma vägen, han valde vägen ner mot havet. Tog av mig skor, kavlade upp byxorna och hoppade ner i det varma vattnet. Pim trivdes som fisken i vattnet och plaskade som aldrig förr, det var också smaskigt med vassen. Eftersom att det var så härligt vatten och Pim strålade av lycka, gick vi åter upp på land där jag klädde av mig, ja till bh och trosor då, vad trodde ni? :P Sedan plumsade vi ut längre och längre ut tills Pim inte nådde längre, då gjorde vi något jag aldrig gjort förr..vi simmade tillsammans. Så HÄFTIG känsla, vi var ett! Han fick lite panik när han inte längre kunde känna fast mark under hovarna, men efter några klappar på halsen var han cool. Vi simmade sakta in mot land, där han frustade ljudligt flera gånger och skakade på sig likt en hund.Vi gick stilla hem igen och det var så, så ja otroligt. Jag kan inte beskriva känslan efter dagens pass, men jag har gått med ett leende på läpparna hela dagen. Det var som en utomkroppslig upplevelse, en osann händelse....en dröm! Min alldeles egna dröm PÄRLRIMM <3

 
 
Ingen bild

Emma Franzen

28 juni 2011 21:01

Gud, vilken upplevelse!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards