Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Tidsbrist? - två flugor i en smäll

Av Louise Östergren Göransson - 6 september 2011 17:22

Om man har lite tid och ska motionera två hästar, hm, vad gör man då? Jo så här:

 

Men det gäller att man har koll på sina hästar. Lollo som jag rider på styrs med en hand och vikten, för i den andra handen håller jag Pims rep. Pim styrs med mitt kroppspråk och lätta "skakningar" i repet vid halter. Med hjälp av driving game där man kan skicka hästen med sin arm får jag honom att vid behov byta sida om Lollo alternativt gå bakom eller framför. Det funkade bäst att ha honom bakom sig annars var Lollo bara sur.   Tillsammans var vi ute i en hel timme i skogen på smala stigar, vi kunde både skritta och trava. Mamma gick med som säkerhet och tur var väl det, för mitt under rundan glider gjorden till paden jag sitter på ur sin hållare och paden glider på sidan. Så det var bara att släppa Pim och slänga sig av, mamma fick hålla Pim sedan när jag försökte kravla mig upp på Lollo igen (nackdelen när man inte rider med sadel, man måste ha något att komma upp ifrån) Men härligt var det och ska helt klart göras om fler gånger!


Här blev det mindre lyckat, Pim började toktrava och Lollo som var helt slut efter rundan blev jättesur på Pim och vägrade gå, därav mitt fina flin.

 

Idag har Pim blivit verkad, Emma tyckte det jag gjorde sist såg fint ut, ska bara tänka på att ta mer på hörnstöden. Ska verka honom själv om 2 veckor.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards