Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Update

Av Louise Östergren Göransson - 12 september 2011 12:10

Hm, vet inte riktigt vad jag ska skriva. För ovanlighetens skull får ni läsa lite om en annan sida av mig, inte fullt så positiv.


Livet rullar typ på, jobbar lite och försöker reda ut mitt liv med skolan, lägenhet och körkort. Känner mig tom, är arg på mig själv att jag är så seg och inte tar tag i saker och ting. Har så grymt lätt för att bara köra på i samma gamla spår och deppar ihop för att det inte händer något, men hallå det är ju faktiskt bara JAG som kan ändra på det, ingen annan.


Jag är expert på att skjuta upp saker, jag gör det om en timme, jag gör det ikväll,oj är det kväll nu, äsch jag gör det imorgon, så där kan det hålla på. Tillslut har det gått några år, ja faktiskt har jag skjutit upp saker så länge. Som det här med körkort, först hade jag inga pengar, sen när jag hade pengar hade jag ingen tid, nu har jag båda. Tar jag tag i det då? Nää, dåliga jag!


Framför datorn på väggen hänger det en lista med 5 saker som jag ska ta tag i, den påminner mig varje dag, men något i mig hindrar. Har alltid varit smått rädd för förändringar, när jag var mindre tyckte jag det var jättejobbigt att börja med nya saker, ny skola, ny aktivitet. Har alltid fått jobba med detta och nu är det helt okej, tar dagarna lite som det kommer och behöver inte alltid ha planerat upp i förväg även om listorna hänger med även idag.


Egentligen har jag ju absolut ingenting att klaga för, men man är inte mer än människa. Det är dagar som idag när det är så skönt att ha sin lilla häst att krama om, stoppa näsan i manen, vila kinden mot halsen, andas in höstluften och bara vara!


Nä, idag ska jag tömköra Pimmen och jag ska ta tag i mitt liv....!!!!!

   

 
 
MiaSwing

MiaSwing

12 september 2011 12:38

Ja - Ibland är det jädrit segt - men rätt som det är så har vi kommit över o förbi den jobbiga uppförsbacken. Ta ett steg i taget - Som med lappen - vad är nästa steg? Synundersökning? Skriva in dig?...Bara gör det NU! Pimmen då - världens härligaste. Igår så började jag med lite target-träning på honom. Sen tränade vi oss även lite på spanska - JO - Spanska skritten alltså. Så vi gör så här...När Pim kan spanska - Så har du tagit ditt körkort. Eller är på GOD väg.
Kram

http://miaswing.blogg.se

 
olaswing

olaswing

14 september 2011 08:26

Spara aldrig till morgondagen det som du kan göra i övermorn. Jag skojar bara. Är lätt gjort att flytta saker framåt i tiden.



http://http ://Olaswing.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Skapa flashcards