Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Höst

Av Louise Östergren Göransson - 20 september 2011 12:43

Inget jobb idag, kan inte personalen bli sjuk snart? ^^


Känner att jag tappat tråden här på bloggen, är inte alls lika mycket tips och utförliga inlägg om träning längre. Lusten att lära ut, både här och till ridelever har minskat. Jag vill lära mig mera själv, suga åt mig allt och bli bättre tillsammans med Pim. Ett nytt kapitel i hästlivet. Konstigt är dock att det kommit fler läsare sedan jag bara skriver om lite allt möjligt och är mer privat, är det verkligen sådant folk vill läsa?


Borde städa mitt rum, men det är ju så tråkigt. Borde också verka Pim ikväll, det är ännu tråkigare men välbehövligt för hans hälsa. Så det får det bli. Det är så svårt att verka en häst som inte gillar att stå still och som lägger hela sin tyngd i handen när man står framåtböjd. Han verkar inte ha fattat att han är stor, en riktig klumpeduns är han som ångar fram genom allt. Igår växlade jag mellan att gå med honom och rida i skogen, mina knän levde farligt säger jag bara. Hans steg skiljer sig en aning i från Lollos korta sega, tur att Alfred och Lollo red före på stigen i skogen. Annars hade det väl gått i 180.


Det var mörkt när vi kom tillbaka ifrån turen igår kväll, förutom mörkret så gillar jag hösten skarpt. Det är så frisk och klar luft, inga insekter och man behöver inte tänka på att det är för varmt. Dessutom är naturen så fin!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards