Direktlänk till inlägg 21 september 2011

10 saker ni kanske inte visste om mig

Av Louise Östergren Göransson - 21 september 2011 09:03

Tydligen är det sådant folk vill läsa och lite kul är det. I maj skrev jag "5 saker ni inte visste om mig" och nu tyckte flera läsare att det var dags för det igen, så here we go!


*Jag är egentligen en riktig liten sockerråtta, har dock blivit mycket bättre än förut. Med en kakbakande mormor är det inte alltid så lätt att avstå ifrån socker ^^


* Jag älskar frukt, alla sorter och till allt, typ.


* Jag gillar att springa, är så skönt att koppla bort allt och bara tänka på vart man sätter ner fötterna. Men har skitdålig kondition, så just nu springer jag varannan dag med intervaller. Går 5 minuter, springer 5, går 5 osv. Går bättre och bättre i alla fall.


* Är jättedålig på att laga mat och tycker det är dötrist, några vänner vet ju hur det gick för mig att göra våfflor under gymnasietiden - katastrof. Baka är däremot superkul!


* Har astma, eksem och är allergisk mot mycket. Kvalster, pollen, pälsdjur, damm, gräs..ser det inte som något problem eftersom att jag lärt mig leva med det och kan hålla det i schack med mediciner.


* Är extremt rastlös, tröttnar snabbt på allt, vill att det ska hända saker i stort sett hela tiden. Men jag kan faktiskt vara stilla också, i små doser, även om vissa inte verkar tro det ;)


* Har hela livet önskat att jag kunde spela något instrument. Började lära mig spela gitarr för några år sedan, gick bra ett tag, sedan blev jag rastlös över att det tog så lång tid att lära sig^^


* Jag gillar att dansa, gick på bugg och jazzdans när jag var mindre, nu kommer jag inte ihåg någonting. Hade velat kunna dansa sådan där cool streetdans.


* Jag skriver dagbok, som jag har börjat göra detta året. Fick bara för mig det eftersom att jag har så svårt att somna, det hjälpte att få ner tankarna och sen har jag inte kunnat sluta. Somnar nuförtiden som en stock!


* Jag är troende.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards