Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Om mig!

Det är inte helt enkelt att skriva om sig själv, kanske andra inte har samma uppfattning som en själv och vad är folk egentligen intresserade av att veta? Men jag ska göra mitt bästa!


Jag är i skrivandets stund en tjej på 21 år, jobbar som timvikarie inom barnomsorgen här i karlskrona kommun. Bor nu utanför Ramdala. Har sedan Oktober -10 en egen häst vid namn Pärlrimm + pysslar då och då om mammas hästar (Lollo och Bella som du kan läsa om under hästarna!)Är glad, sprallig, pedagogisk och full med ideér. Älskar att lära ut men också att få kunskap. Förutom hästar, så är jag med i en teatergrupp, KLANTARNA, om dem kan du läsa mer om här: klantarna.se


Har varit intresserad av hästar sedan barnsben, men tyvärr blev jag pälsdjursallergiker i ungefär 5 års ålder. Efter detta slutade jag med hästar, tills jag vid 13 års ålder fann att jag inte var så allergisk längre. Då började en period med mycket ridande, pysslande och hantering av hästen.


Har aldrig ridit på ridskola, utan mamma och hopp- och dressyrtränare har lärt mig, sedan är jag mycket självlärd också. Har en enorm kunskapstörst som är svår att släcka och detta har lett till att jag ifrågasätter allt och måste veta VARFÖR! När de "vanliga tränarna" inte hade några konkreta svar på mina frågor, började jag söka kunskap ifrån annat håll. Böcker med olika så kallade hästpratare, hästmänniskor som tog hand om problemhästar och några konstiga människor som inte bara red, utan också tränade hästen mycket från marken. Det var Natural Horsemanship och Akademisk Ridkonst. Här kände jag mig hemma, det mesta stämde in på mitt tankesätt och än idag behandlar jag hästarna mest utifrån dessa förhållningssätt, även ifall jag oftast plockar det bästa av alla discipliner. Mina ledord är: Behandla hästen som en häst och Dressyren är till för hästen! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards