Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Tiden går fort!

Av Louise Östergren Göransson - 11 juli 2010 15:28

Och dagarna bara rusar förbi. Just nu fylls de med bad, sol, teaterövningar och så klart hästar.


Lollo går nu att skritta, så jag har fortsatt med våra promenader och även ridit lite. Mest med fokus på avslappning och att få upp energin. Har hittat ett mönster som är superbra för att få upp energin, i alla fall på Lollo. Jag rider på en rak linje där jag märkt ut slut och början, längs ett staket eller på en äng. På den raka linjen, gör jag massor av halter och ryggningar, sedan skritt igen. När jag kommer till änden på linjen, gör jag en bakdelsvändning alternativt framdelsvändning och tillbaka på linjen. Detta gjorde jag om ett antal gånger och hjälp vilken energi och driv hästen fick =)! Kunde knappt sitta kvar, där jag red barbacka i shorts. Efter ett tag, la jag till ytterligare en uppgift till svårmotiverade Lollo. Skänkelvikning mellan två linjer, när hon kom till en ny linje fick hon äta gräs och vila en stund, detta satte också fart på henne, tillslut behövde jag bara luta mig lite åt motsatt håll å så gick hon självmant i sidleds. En mycket härlig känsla! Denna övning ska jag absolut använda mig av flera gånger.

(gammal bild)

 


Lilla Bellan går det bättre och bättre för. Hennes dagar går mest ut på att äta och bli frisk i fötterna, men en daglig promenad till stallet för borstning och vattning av fötterna ingår med i det dagliga schemat.


Frida och Chaplin blir bara duktigare och duktigare. Senast de hade lektion för mig, jobbade de mycket med sits och tempoväxlingar på osynliga hjälper. De är så söta tillsammans. Här kommer lite bilder på de små liven:


först lite borstning

 


sedan lite markövningar

 


för att sitta upp och rida

 


 


som avslutning, lite stretching =)

 

Imorgon börjar jag jobba på Senorens camping, får se om det blir något bloggande då. Om inte vet ni varför, Kramar den ena Lollo =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards