Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Phu!

Av Louise Östergren Göransson - 5 september 2010 18:19

Har nyss kommit hem från en heldag i stallet.


Var i stallet redan vid 9  för att fylla på vatten och sedan ha ridlektion för duktiga Frida och Closan. Vi var ute på en skogstur i ca 50 minuter, de red serpentiner mellan träd, volter över stockar och klättrade även en hel del, skänkelvikningar mellan vägkanterna och trav i snirklar runt träden. Ett välbehövligt pass för båda! Och vem har sagt att man bara kan rida rakt fram i skogen. Naturen är ett perfekt ridhus!! =)

Se bara:   

 

   

Efter detta var jag hemma och åt, sedan bar det av till stallet igen. Denna gången för att rusta upp stallet+hagen. Vi började med att köra bort all gammal halm och ta dit ny. Vi strödde lösdriften till max och sedan la vi resten av balen ute i hagen i hästarnas liggställe. Lollo gillade halmen inne med en gång och var tvungen att testa, både att smaka och stå i den.

 

Jag har också satt upp en hållare för salt och mineralstenen. På så sätt kommer det inte så mycket regn och smuts på den. Mums sa alla hästar. Efter det satte jag upp sadel och tränshängare och diverse krokar. Så nu börjar det likna en sadelkammre och inte bara en box.

Före:

 

 

Efter:

 

 

Fint va!? Lite finjustering här och där behöver fortfarande fixas, men det går ju vara där nu i alla fall =)

Slutligen tog jag ut Bella för dagens motion. Har gjort upp ett träningsschema för henne, så hon får upp kondis och muskler igen och idag stod det longering på schemat. Skritt 5 varv åt varje håll, trav 3, galopp 1. Shit, vilken dålig kondition säger jag bara. Allt eftersom ska jag öka på varven, men detta var fullt tillräckligt idag. Hon var genomsvett efter de 25 minutrana.


Nu blir det en ny vecka, jag ser fram emot att höra av från jobbet och från rideleverna med såklart. Det är så roligt att lära ut det bästa som finns; hästar!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards