Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Halv storm!

Av Louise Östergren Göransson - 9 september 2010 21:11

Inte i mitt liv, utan vädret! Inte bra att ha stallet på en plats med havet som granne och  ytor utan träd. Man blåser ju nästan iväg. För en gångs skull är det nog bra att väga lite över normalvikten, men det är nog enda gången med!


Igår red jag Closan en runda  med sadel, gick jättebra och det är härligt att rida på fälten! Sadeln är min "gamla" som jag ska sälja till Closans fodervärd. Hade inte ridit i den sedan innan Basso avlivades, alltså 1 1/2 år sedan, oj vad skön den var! Hade totalt glömt bort det. Gillar hur man blev placerad i den, men behövde inte anstränga sig ett dugg om att sitta rätt, det bara hände. Men man blev inte låst, som jag annars tycker att man blir i dressyrsadlar, utan man kunde följa med i hästens rörelser mjukt och fint.


Idag gick jag en runda med henne, för att hon inte skulle stelna till. Dessutom arbetade jag lite vid hand, först att hon skulle sänka huvudet när hon kände trycket i nacken och sedan lite framåt-nedåt sök vid longeringen i skritt. Hon var jätteduktig, men det var svårt det där med att länga överlinjen och slappna av. Det kommer tids nog.


Jag och mamma har också rullat in 25 stycken mega halmbalar i stallet ikväll, så gissa om jag är halvt död? Japp, du gissade rätt, det är jag. =P Det hjälpte ju inte direkt att de var osymmetriska och ville rulla ojämnt hela tiden, så man var tvungen att dirigera om dem efter 2 varv. Men OJ vilka armmuskler jag kommer få! Vänta ni bara. Vi tog med Lollo och Bella på promenad till stora stallet med, för att få blöta fötterna. Lollo haltar inte på höger fram länge, hon är "bara" allmänt stel och öm, men det går åt rätt håll! =D


Som ni ser har det varit en produktiv dag!

Imorgon ska jag jobba först på lekis i Ramdala och därefter på fritids, sedan kommer Ann och hennes dotter och ska rida lektion. Alltid lika trevligt med ridelever!Därefter hoppas jag att det blir lite fredagsmyyys!


So long, så länge!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards