Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

Kvalitetstid!

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2010 20:03

Nyss hemkommen från en underbar stund i stallet med syster. Linnea har aldrig varit särskilt intresserad av hästar innan, men nuförtiden följer hon gärna med och pysslar om sin lilla skyddsling, Bella.

 

Kan det vara så att man kan bli mätt på hästar om man är uppvuxen med dem? Känner man sig tvingad att gilla dem då? 

Försöker man ta avstånd för att hitta en egen hobby bara för att man inte vill hålla på med samma hobby som mamma och syrran?

Vad tror ni?

Jag var inte särskilt intresserad av hästar heller först, men sedan i 13 års åldern blev jag eld och lågor. Idag är jag den största hästnörden man kan bli. Linnea har nu med fått upp ögonen för hästar, vilket jag tycker är jättekul. Alltid trevligt med sällskap och hjälp i stallet. Nog om det.


Linnea tog hand om Bella och jag tog hand om Lollo, efter lite borstning och pyssel gav vi oss ut i skogen på promenad.

Vi övade på att hästarna skulle kliva upp på stenar och kunna stå kvar. Det är en jättebra övning för hästar med dåligt självförtroende, då det ger en boost av endorfiner för hästen när dem väl klarar av det. Se bara på Lollo här, hur stolt hon är av att ha klarat det.

 

För Bella var det ingen konst, hon har självförtroende så det räcker och blir över. Så är hon ju också en leftbrainextrovert. En lekfull liten krabat som är full i fanken. Lollo är rightbrainintrovert när hon blir osäker. Det gäller att sakta, sakta få dem att vidga sina vyer och få dem att våga göra det de inte vågar. Detta gav klar effekt på Lollo, så det ska göras om. På väg hem sedan, sprang hon till varje steg och ville upp. Haha, hon är så söt när hon är sådan den lilla hästen. =) En härlig dag, helt enkelt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards