Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Hoppsan!

Av Louise Östergren Göransson - 27 oktober 2010 19:56

Hjälp vad tiden går fort, en klyscha jag vet, men det stämmer ju!

I stallet pågår det full aktivitet.


På Söndag är det redan 3 veckor sedan min fina pojk kom hem. Min nya fyrbente vän Pärlrimm (Pim) har funnit sig väl tillrätta i flocken. Han umgås mest med Lollo och Bella, men Junior är också en polare. Vi arbetar just nu tillsammans i rundcorallen med lite följa övningar, miljöträning och respektövningar. Det funkar finfint. Det är redan en stor skillnad på lilla pojken, som först var blyg och rädd för allt, men som nu kommer fram först i hagen och ska alltid gosa =D

Igår hade han till och med på sig sadelpaden för första gången! Gissa om jag var en stolt matte? :P 

Bildbevis: (bilden går att klicka på för större format)

 


Det pågår lite disskussioner om Closan ska vara kvar eller inte. Hennes ägare vill ha tillbaka henne, medan Nina som har henne här, vill ha kvar henne. Så vi får helt enkelt se hur det blir. Så länge får jag använda henne, men tiden har utvisat att hon inte tål att travas. Det blir för stor påfrestning för hennes slitna ben.


Bella knatar på med rideleverna, även hon har varit halt i traven en tid, troligen en vrickning, men nu verkar hon vara frisk igen =D Tanken är att hon ska få en paus från elever i november, istället ska jag ägna mig åt hennes vidare utbildning. Bla. vänja henne vid bett och styras och köra in henne!


En jätterolig nyhet är att Lollo går att rida igen =D Bara i skritt till en början, men ändå. Så här om dagen satt jag upp på henne igen. Så underbart, på hennes breda rygg känner jag mig verkligen hemma. Linnea red med på Closan, vi tog oss ända till Möcklö och Lollo var hur pigg som helst. På hemvägen taktade hon och för att lugna henne fick jag rida massa öppnor och slutor. Tror ni det hjälpte? Nädå, det blev fina, nästan perfekta travöppnor istället, haha. Som om hon inte gjort annat på hela sommaren. Senast jag red henne var liksom i Maj.

 

Imorgon ska jag plåga Anna och Mia igen :P Ska bli väldigt trevligt.

(Jag måste verkligen skärpa mig och skriva oftare här. Ni som läser, skriv en kommentar när det var längesen jag gjorde ett inlägg, så kommer jag ihåg)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards