Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Gone with the wind!

Av Louise Östergren Göransson - 17 november 2010 18:43

Bokstavligt talat, usch vad kallt det är ikväll? Hatar blåst mest av alla väder, smart att ha stallet på en av de blåsigaste platserna. Dem har ju verkligen inte byggt vindkraftverken där utan anledning.


Ikväll åkte Johanna hem.

  Det blir bäst så! Hon var alldeles för stressad för att jag ska kunna använda henne till mina elever, än mindre att sätta upp ett litet barn, eller en nybörjare på henne. Klart att det hade blivit bättre med tiden och med MYCKET träning, men frågan är om det hade varit värt det. Under månaden jag haft henne, har jag jobbat ofantligt mycket+ att det blivit mörkt snabbt. Min egen lilla skatt har hamnat i skymundan. Något som inte får hända. Så nu är jag på jakt efter foderponny igen. Vet ni någon maxad viktbärande d-ponny som är lugn och trygg, tveka inte att höra av er!


Senaste veckan har det mest varit vardagliga sysslor som gällt. Typ mocka lösdriften, mata, vattna och lite kel. Jag har också varit i nättraby och haft lektion för en liten tjej på hennes medryttarponny. Ska dit på lördag igen, skoj att få träna lite på bortaplan! Igår hade jag med mig Pim till paddocken för lite "seriös" träning. Haha, han är så lättlärd så det gäller verkligen att ha fantasi till nya övningar hela tiden. Så fort vi stod still, kände man något som norpade mitt spö, rotade i fickan, gnagde på repet eller snusade på mössan. Sötnosen. Jag blir bara mer och mer kär i honom och känslan att han är rätt blir bara starkare och starkare....


Imorgon kommer Mia och ska träna Lollo, så nu ska jag planera vad vi ska hitta på. Hoppas ni inte blåser iväg läsare.

Vh Louise



 
 
MiaSwing

MiaSwing

19 november 2010 07:47

Vad härligt att läsa om sötnosen PIM!
Vill komma snart och se er 2 in action.
Och håller med dig - det är skit att det blir mörkt så fort. Begränsar träningen jättemycket för mig.
Kram
Swingen

http://miaswing.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards