Direktlänk till inlägg 24 november 2010

- för regn, + för snö!

Av Louise Östergren Göransson - 24 november 2010 18:24

Ingen har väl missat den tumult som uppstod på E:22 utanför Ramdala igår. Översvämning som hette duga! Det var nästan så att man skulle byggt sig en egen ark och lastat på hästarna, för även i deras hage var det översvämning.


Den kvart långa sträckan till det stora stallet, har väl aldrig känts så lång. Trots regnställ, var jag blöt överallt. Mamma och jag bestämde oss ganska snabbt för att stalla in hästarna i det stora stallet i varsin box. I de flesta fall är jag emot att stalla upp hästarna, det är så onaturligt som det bara går, men igår var ett undantag. Lollo och Bella var dyngsura och kalla trots täcke och Pim som var utan täcke var ännu blötare. Problemet är att Pim gärna går in i ligghallen på lösdriften, men Lollo gör inte det. Bella följer Lollo och Pim vågar inte vara inne själv, det blir en ond cirkel. Ännu en anledning att stänga inne dem. De fick rikligt med halm som strö i boxarna och mycket hö så dem skulle ha något att sysselsätta sig med hela natten.


Idag på morgonen låg Bella och Pim ner i boxarna, mysigt. Vi fick väcka dem, sedan gick vi tillbaka med dem till lösdriften. Haha, Pim hade värsta lyckoruset av all snö och gjorde någon slags släng-travs-passage på vägen ut. När jag släppte honom i hagen sen, blev det galopp-med-spanskskritt-sparkar. Lollo och Bella hängde till och med med i trav en stund. Sedan började de rulla sig, gräva fram gräs och äta snö. Det är ändå härligast att se dem ute i sin naturliga miljö!


Vad tycker ni förresten om mina bloggdesigner? Försöker ändra bloggens utseende, lite då och då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards