Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Snööö! En spontan rubrik!

Av Louise Östergren Göransson - 1 december 2010 19:54




När jag vaknade i morse, möttes jag av det här:

  OBS!! Mycket vackrare i verkligheten.

Då blir man glad! Tyvärr blev det inget hästande idag, eftersom att jag hade stängning på jobbet.


Igår däremot, var mamma och jag ute på en härlig promenad med alla tre hästarna. Mamma red Lollo, jag tog Pim och Bella gick lös. Vi pulsade i snön och Pim och jag busade och övade på att flytta rumpan, mirror me och att gå upp på stenar. Han är såå rolig att umgås med. Alltid lika positiv, lättlärd och mysig. Med hjälp av en liten godbit då och då, får han så mycket motivation så det är skrämmande. Han sprang upp på varje liten sten, flyttade rumpan så fort jag råkade rikta min energi dit och ställde så många frågor så jag blev alldeles matt. Jag orkar liksom inte svara på dem samtidigt som jag fick kämpa fram i snön. Jag släppte även honom lös, och fy sjutton vilket race han gjorde. Fram och tillbaka, över och under, hit och dit. Han sprang till och med iväg så vi inte såg honom, varken hästarna eller vi, men om man visslade kom han tillbaka i full kareta mot oss. Haha! Snacka om livsglädje.


Däremot blev han lite sur, när jag tyckte han kunde vänta att få muslin tills de andra skulle få. Det tyckte inte han! 

  Kolla blängarblicken!

  Finns det något ätbart här?

  I follow their footsteps!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards