Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Äntligen!!

Av Louise Östergren Göransson - 14 december 2010 16:59

*varning för flummigt inlägg* Börjar bli återställd från maginfluensan, men ska vara hemma imorgon med så att jag inte smittar.


Iallafall hämtade jag idag min julklapp på macken! God Jul Louise, önskar Louise. :P Jag har alltid sagt - om man vill ha det man önskar får man skaffa det själv, så det gjorde jag. Det var alltså en repgrimma, ett ledrep och en nh-stick. Grimman var tyvärr för stor för Pimmen, som kanske växer i den, men så länge får Lollo ha den. Den passade henne perfekt och hon var grymt snygg i mörkgrön. Ledrepet var gudomligt!! Så lätt och smalt, underbart för mina små händer. Jag jämförde med det gamla som också är bra, men detta var ju ännu bättre. Dessutom var det längre, hade en snyggare färg och en bättre hake.    Svart med guldtråd i, mumma! 

Och sticken ska vi nästan inte tala om. Mamma frågade om jag inte skulle ta hem och sova med sakerna, haha, var i och för sig lyrisk,  men inte riktigt så kär i dem. Den är svart (toppen, då min vita alltid är supersmutsig), längre, tunnare och LÄTTARE. Trodde inte det var möjligt men jodå.

 

Tog en premiärtur med grejerna på Pimmen. Wihoo vad lätt det gick. Han var på sitt lekfulla humör idag och jag var inte sen att haka på, så vi sprang lite, gjorde lite speedad jojo-game som blev till stegringar m.m Han var jätteduktig och det är så intressant att se hur han matchar ens egen energi direkt. Blir jag lekfull, blir han. Blir jag rädd blir han. o.s.v Har också börjat leda lite ifrån zon 3 och 4 som förberedelse för tömkörning och ridning. Lite fundersamt först, men sedan knallade han på som bara den. Igår höll vi oss i hagen och tränade lite p.g.a halka. Det gick också bra. Vi övade lite 7games och han fick ha paden på sig. Inga problem sa han, bara jag får lite käk...å det fick han såklart.

 

Lollo och Bella fick också, men Bella hade vissa svårigheter med att nå ner till maten på botten :P

  Stackarn.

Hällde ut maten på snön sedan och då gick det bättre.

Trevlig kväll alla läsare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards