Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Maria tolkar hästarna! (gästbloggning)

Av Louise Östergren Göransson - 8 februari 2011 18:38

Tack så jättemycket Maria, du fick ju in alla våra personligheter på pricken!

Gå in här: www.miaswing.blogg.se och läs fler roliga/tänkvärda/kluriga texter av Maria Nilsson som även skrivit en bok!

Läs Marias text:

   

I Bellas värld:

Ja- det är jag som heter Bella- alla tror jag är den snälla

Men jag är bra på att förställa- om du inte passar dig-kan det smälla


Jag är liten-söt och farlig- ifall inte du är varlig

Jag kan ge ett litet bett- om du inte kliar rätt


I Pims värld:

Hejsan världen! Här är snyggaste killen och bruden på bilden.

Det är min tjej. Hon tycker jag är snygg och så, men hon tycker jag är en oslipad diamant och försöker lära mig nya grejer hela tiden.

Tror inte hon förstår att jag kör lite omvänd psykologi med henne- det är egentligen hon som är duktig på att lära sig nya saker.

Kolla här bara så fint hon ger mig godis

 

På den andra bilden sitter hon och beundrar mina vackra hovar.

Sen är hon himla bra på att klia och viska kärleksord i örat till mig.

Vet inte så noga vad de betyder, men jag viskar tillbaka att jag tror jag är kär i henne.

Att vi hästar lär oss förstå människor och kommunicera med dem är jätteviktigt om ägaren ska må bra och vilja vara med oss. Manhorseship kallar jag det.

 

I Lollos värld:

Hej på er alla bloggare! Jag är en klok, äldre dam som gillar att softa. "LaDolceVita" är min melodi. Kolla så skönt när jag slipper sadel och träns och bara kan softa tillsammans med matte.

 

Jag har lärt mig en hel del av olika människor genom åren och nu så försöker jag hålla den nya kaxputten Pim i herrans tukt och förmaning.

Det går sådär kan jag berätta.

Maken till busig machohäst får man leta efter.

Han tror han är Guds gåva till...jaa-alla han möter!

Självförtroendet är det minsann inget fel på.

Själv är jag lite försiktigare. Tillit måste förtjänas i mina ögon och det finns många opålitliga människor därute som jag mött.


Näe, nu orkar jag faltiskt inte berätta mer för idag- GÄÄÄSP

Blir trött av sånt här hjärnjobb. Ska knalla iväg och käka lite med kompisarna.

Kanske jag kommer tillbaka med lite storys. Tjingeling från er egen Lollo!

 

Förresten kan jag tillägga att det är viktigt att vara noga med sin tandvård.

Se bara vilka fina tänder man får när man sköter dem!


MAY THE HORSE BE WITH YOU!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards