Direktlänk till inlägg 2 april 2011

I´m back

Nu har jag hållt mig borta tillräckligt länge, skrivinspirationen har kommit tillbaka =D


Jag har funderat mycket på om jag ska ha en blogg överhuvudtaget, responsen är inte så stor utifrån som jag kanske hoppats på. Bloggen finns ju framför allt till för er läsare, men jag har efter mycket hit och dit, kommit fram till att den är lika mycket till för mig. Att få skriva om vad man vill och veta att någon kanske läser och tar till sig, är mycket värt.


Har för mig att det är någon som säger och tror att människan är satt till jorden för att göra det bättre för djuren. Detta påstående kan ju diskuteras, men jag tror att det är lite sanning i det. Om man tänker på hur djuren far illa, så är det ju människan som gör det dåligt för dem. Sedan finns det vissa eldsjälar som försöker sona dessa människors onda gärningar, genom att göra det bättre i konkreta handlingar, t.ex sprida kunskap - Vilket jag försöker göra på denna bloggen, såklart även göra lite reklam för mina hästlektioner. Jag brinner för hästar och deras välfärd, därför finns denna bloggen!

 
 
olaswing

olaswing

2 april 2011 20:47

Så kul att du är tillbaka.
Jag håller med dig.
Skrivandet får en att reflektera över det som händer eller vad man gjort.
Det var roligt att vara med idag och se dig jobba med den underbara Pimm.

http://olaswing.blogg.se

Louise Östergren Göransson

3 april 2011 19:31

Tack så mycket!
Du får helt enkelt hänga med fler gånger och assistera =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards