Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Nyheter!

Nu börjar det hända lite saker på träningsfronten igen!


Emma heter en tjej som ska köpa häst, vilka jag troligen kommer träna. Ska bli spännande eftersom att det är en unghäst och Emma är jätteintresserad av nh, vilket jag tycker är extra roligt! Dessutom är hennes framtida häst en haflinger, min favvoras (efter nordsvensk då)


Om ni vill följa deras resa kan ni läsa på hennes blogg:

thewaytofly.bloggplatsen.se


Jag vill också passa på att påminna om min hemsida, som ännu är under uppbyggnad. Men nu finns det bilder, info om tjänster, info om hästarna och referenser från elever jag tränat, uppe. Ett särskilt tack till er! (har du tränat för mig, eller har ett barn som har- skriv lite om vad du tycker om mig som instruktör, hur jag lär ut, hur jag är med hästarna och skicka till louise_8900@hotmail.com. Jag blir jätteglad om ni vill hjälpa mig)


Besök min hemsida:

lollox2.webs.com


Ni kan nu också följa bloggen via bloglovin och blogkeen. Tryck på någon av dekalerna uppe i högra hörnet för att få info om när nytt inlägg kommer upp.


Det är också klart att jag ska rida in en häst i sommar! Reuben heter en 3-årig c-ponny som bor på Senoren, men som i Juni kommer gå tillsammans med vår flock på Lillö. Jag är för stor för att sitta på honom, men jag kommer sköta all utbildning ifrån marken och vara med när jag tar hjälp av 2 superduktiga ponnyryttare - Min lillasyster Linnea och min "gamla" ridelev Frida. Båda är helt fantastiskt duktiga med hästar! Detta kommer bli toppenbra, eftersom att jag tyvärr inte fått något sommarjobb. Så har ni en häst/ponny ni vill ska ridas in eller bara utbildas mera, ta en titt på hemsidan för priser och upplägg.


Jag har nu börjat fundera allvarligt på det här med att starta företag, men känns lite tveksamt eftersom att jag troligen kommer börja studera till hösten. Är det någon som vet om man kan starta ett företag och sedan låta det vara vilande? Eller går det ha ett företag vid sidan av, där man inte måste tjäna si och så mycket varje månad, utan har lektioner lite sporadiskt?

Hur som helst kommer jag starta företag någon gång i framtiden, men hade varit trevligt om det var snart. Hoppas ni inte blåst eller snöat bort idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Östergren Göransson - 17 oktober 2011 15:08

Har nu efter en tid bestämt mig för att lämna denna bloggen, men var lugna, nu ska jag fortsätta här istället- loloiis.blogspot.com   Har länge känt och också nämnt att inriktningen har ändrats på denna bloggen, från att vara en faktablogg till a...

Av Louise Östergren Göransson - 8 oktober 2011 17:06

8 oktober 2011 är från med nu ett datum att lägga på minnet.   Idag klarade finaste PrinsPimmen och jag hela Level 1 online, i parellis natural horsemanship program. Läs mer om det här: parelli.com   Kollade samtidigt lite på vad som krävs för...

Av Louise Östergren Göransson - 6 oktober 2011 11:57

Så coolt!

Av Louise Östergren Göransson - 2 oktober 2011 20:00

med två galna prinsar i stallet igår, sen var det också lite sol, stubbåker, gammal tant och skadad ridsugen tjej med en kamera. Avgör själva vem som är vem                            Pim fick vara lös på fälten och sprang hit och dit...

Av Louise Östergren Göransson - 30 september 2011 18:36

..står glädjens flagg i topp..gick jag omkring och sjöng i hästhagen ikväll.   Trotsade min förkylning som fortfarende sitter i och haltade iväg till stallet, för benet gör förbannat ont än. Tänkte att nu SKA jag göra något med Pimmen, har ju haf...

Ovido - Quiz & Flashcards